16 Nisan 2013 Salı

Aslı ile "Formda Kal" Yada Kalma.. İşte Bütün Mesele Bu! :D


Efendim yaz yaklaşıyor, malum fazla kilolarından şikayetçi bizim er kişiler (kadın-erkek) bütün kış homini gırtlak yiyip, tam şu vakitler "hemen zayıflayacağım" hırsıyla 8-9 aydır evde tuvalete kalkmaya üşenirken, haydi spora gidilmeli diye spor salonlarını zengin ediyorlar ya.. Bende bir formda kal yazısı yazmasam çatlarım dedim.. Birde mezuralı meyve fotoğrafı ekleyince tam oldu. (Çooookkk faydalı bir insan oldum çookk ) :D

Şimcikk öncelikle şu formda kalmak neymiş ondan bahsedelim..
Hepimiz biliyoruz ki bizim millet 3 gün üst üste spora gidince, sanki ömrü boyunca spor yapıyormuş gibi havalara giriverir. Hemen diet kola kucaklanır, kibrit kutusu büyüklüğünde peynir (o kısmı hala anlamış değilim benim kibrit kutusu, kalem kutusu kadar :]), 3-4 zeytin, kepekli ekmek, şekersiz çay (şekersiz çay mı olur yeaa tıpkı gazsız kola gibi), tuzu kes, mısır gevrekleri de süpermiş, bla bla... olayına hızlı bir geçiş yapılır.

Ama gerçekte durum böylemidir?? Tabi ki ona da kendimizce bir çözüm üretmişizdir hemencik :))
Bizim sporcu şahsiyetler sabah diyeti usulünce uygularken, öğlen 4 tane yeşil elma yiyip spora gider.. Tabi koşu bandında baygınlık geçirince akşama 1.5 buçuk porsiyon iskenderin yanında diet kola sipariş eder. (kurtarıcısı diet kola lütfen yaniii..)
Artık her yerde ne kadar da harika bir yaşam sitili olduğundan bahsetmektedir. Markete gidip elini attığı her ürünün arkasındaki besin değerlerini sanki anlamış gibi yaparak sepetine dolduruverir..
Ortamda ki en büyük konu da ne kadar fit bir kişilik olduğu üzerinedir... Bu kişiler Erkekse, olmayan baklavalar varmış gibi " - Oğlum görmüyonmu şurda ki çizgiyi", kadınsa, bel bölgesinde ki simitler " - bak azcık bi fazlalığım var, onu da 2 haftaya kalmaz veririm ayol" şeklinde ki cümleleri defalarca tekrarlayarak etraftaki normal kişilerin de beyinlerini yemektedirler.. (Ayrıca, siz pasta-börek yerken suçluluk psikolojisine sokup size de işkence ederler bunlar. aahh ah!!)

Hal böyleyken benim "Formda Kal" listemde ancak şunlar olabilir;

Arkadaşlar bir kere bütün bu, bilmem kimin çok geçerli diyetleri, gazetelerin, dergilerin sayfa sayfa "ünlü kişi şöyle zayıfladı" haberleri hepsi günümüz medyasının, popüler kültür ikonlarının pompaladığı güzellik anlayışının ürünüdürler. (bkz: Biscolata erkekleri ve Victoria Secret Mankenleri)
Tabi ki sağlıklı olmak zinde olmak çok önemlidir, iyi birşeydir.. Ama bu yemeğe gittiğiniz de, iki lokma alıp "ayh, ben çok doydum, yiyemeyeceğim" deyip, aslında açlıktan baygınlık geçirmek değildir yavrum evladım (midenin gurultusu buraya kadar geldi bak)

Her şey düşüncede başlar kuzukelebeklerim!!
Düşüncede derken, öğlen Burger'de büyük seçim yapıp, akşam da şampiyon menüyü tek başına mideye indirip "ben düşündüm kilo almıyorum" deyince sihirli değnek değecek demiyorum..
Düşünce derken, kendini tanıyıp her şeyi sağlık açısından normal seviyelerde uygulamaktan, kafayı çalıştırmaktan bahsediyorum..

Vee lütfen artık sadece dış güzelliklerinden başka bir şeye yatırım yapmayan tipler gibi, genel kabul gören dış görünüşü korumanın, dünyanın en önemli işi olduğunu zannetmekten, sırf bunun için gereksiz diyetler yapmaktan, spor salonlarında bünyenize eziyet edercesine koşu bandında koşmaktan, kaldırabileceğinizin
üzerinde yükleri kaldırıp kaslarınızı zedelemekten vazgeçin!.

Hemcinslerinizi de aynı silahı kullanarak ezmeye çalışmayın.. "Ben bilmemkimden daha zayıfım", "Oğlum adonislerime kızlar hasta" tarzı cümlelerle kıyaslama gibi gereksiz atraksiyonlara girmeyin!. (sonra arkadaşlarınız kafayı yiyor, depresyona giriyor siz uğraşıyorsunuz..:])

Spor yapmak ve dengeli beslenmek, elbette ki harika, fakat bunu sadece dış görünüşünü güzel tutmak için abartılı bir şekilde uygulamak, saçma ve sağlıksızdır diyor ve bu yazıyı sonlandırıyorum!..

Şimdi düşüncede Popoları sıkılaştırıp, Baklavaları çıkardıysak dağılabiliriz :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder